söndag, oktober 15, 2006

Krigskrönikan blockeras?? Själv censurerades jag på Sydsvenskans Kulturblogg!

Jag är också trött på allt det här!! Det är helt sant att Kulturbloggen plockade bort något jag skrev i samband med att man tog upp nobelpriset i litteratur. Kommentarens text sparades aldrig här, men jag tog upp att det verkade vara dubbelmoral att skriva så mycket om yttrandefrihet och så i andra länder, men sedan inte titta på vad som händer här hemma.

Nu kommer inte krigskrönikan ut på nätet utan att det blir massa angrepp mot datorerna och har svårt att kolla om hans sidor verkligen syns över hela Sverige eller vad tusan det nu är som pågår. Jag tycker att det är obehagligt.

Krigskrönikan 2006

Krigskrönikan 2007


15/10: Styggpostens köpte kulturredaktör

Jag är trött på att göra det jobb som svenska folket genom tidningsinköp, annanskostnader och licensavgifter betalar media att göra. Jag är trött på att få samtal till redaktioner över hela Sverige "uppfångade" av betalda Gate Keepers. Som sedan inte informerar sina ärligt och hårt arbetande kollegor. T.ex. på Svenska Dagbladet i fredags. Sveriges bästa nyhetstidning!! Yes, mam.

Daniel SandströmDet samtal som jag hade med Snällposten/Sydsvenskan kulturredaktör Daniel Sandström torde gå till historien som ett skräckexempel på hur journalister låter sig "köpas. När jag talade om att bloggen Om Självantändning (fp/lib) hade fått en kommentar bortplockad från KULTURBLOGGEN så var han mindre intresserad av att detta faktum än av få ett namn på den person som ligger bakom även Demokratibloggen och Yttrandefrihet under alliansens styre.

Bara detta att plocka bort en kommentar som länkar till två bloggar med ovanstående namn - Demokrati och Yttrandefrihet!!! - visar hur desperat och korrumperad man är inom svensk quislingmedia. Men nu får det vara nog.

Förresten så tyckte jag att jag skymtade följande ansikte i publiken på Världens Barn:

Vem betalar Peter Örn, Sveriges Radios högste chef, för att fungera som Gate Keeper? Enligt min egen humble opinion torde det vara licensbetalare och skattebetaler, men jag kan ju ha fel.

Inga kommentarer: