tisdag, september 26, 2006

Ett censurfritt alternativ: anser.se

Läs resten av om självantändning (fp/lib)!!

Det är oerhört allvarligt när ett monopol som Johan Larssons BLOGGIMPERIUM tar sig för att censurera bloggar, d.v.s. plocka bort dem från det nästan helt dominerande sättet att nå ut till den minimala del av svenska folket som läser bloggar. Denna blogg har fortfarande en liten ström av läsare med tanke på censuren, men det är bara en bråkdel av vad det skulle varit om det gick att hitta inlägg på Bloggar.se, om det gick att söka på Knuff.se och om klickade inlägg fortsatte att helt dominera första sidan Mest Intressant på intressant.se som var fallet i början. Sedan var det väl någon Frihetsälskande Liberal som fick upp ögonen för vad som höll på att ske och tog strypgrepp på Johan Larsson. (För jag tror ju inte att han själv kommer på den här typ av tok. Hoppas jag.)

Detta är alltså inte heller första gången som Johan Larsson tar sig för att censurera obekväma bloggar som inte gillas av etablissemanget. Min hårde läromästare krigskrönikören har rotat i arkivet och hittat följande inlägg:

Stalinisterna kränker min yttrandefrihet!

Jag kommer därför inte att acceptera att en dryg veckas arbete med och kring Oskoreigate blir saboterat av någon censurnisse. Den tiden och energin kanske vissa har, men inte jag. Därför uppmanar jag än en gång Johan Larsson att lägga tillbaka det material som han tog bort. Dessutom följer jag krigskrönikans krävande exempel och lägger till en banner för att rekommendera anser.se, som tydligen är någon filial till lemonad.

Stöd de censurfria alternativen!

Andra bloggar om , , , , , och

1 kommentar:

Leif Erlingsson sa...

Här är en till som censureras av Johan Larsson (nyligen.se, bloggar.se o.s.v.). I epost hävdade Larsson att "det var något fel på mitt flöde", och javisst - min gamla webbserver är lite långsam så han orkar kanske inte vänta en hel sekund eller vad det tar på RSS:en, tänkte jag. Fast när jag nu träffar på fler som är censurerade, så undrar jag om det inte ligger något annat bakom. Ska titta på anser.se!