lördag, september 16, 2006

Liberal "Censur" hos Louise Persson - Oskoreigate X

VALDAGSEXTRA!! Missa inte senaste nytt om hur "Folkpartist deltog i Nationaldemokraternas valmöte"

Rösta mot extremism. Rösta mot alliansen.

Gör som väldigt många andra besökare just nu: läs alla inlägg i serien Oskereigate (via bloggar.se)

En som dock inte vill höra talas om Oskorei längre är Louise Persson:

Fortsatta personangrepp av dig "självantändning" här raderas hädanefter. Jag har redan påpekat att jag dragit gränsen. Orera som sagt bäst du vill på din egen blogg. Fortsatt personförföljelse och svavelos kommer inte heller kommenteras av mig, du får med andra ord stå helt oemotsagd, på din egen blogg.

"Svavelos"??? Var??

Detta är verkligen prinsessan på ärten! Här kan inte en medlem av en grupp - liberala bloggare - som gjort just de osakliga persongreppen till en konst, inte acceptera saklig kritik av den ideologi hon fått lovprisa i av svenska folket finansierade Sveriges Radio och Sveriges Television. Möjligen har denna envägskommunikation suddat ut förmågan att kunna hålla isär uppmärksammas aktivt/kritiskt och det hon kallar personangrepp. Om någon kan hitta personangrepp - utifrån en allmänt accepterad norm - så skall jag givetvis be den överkänsliga Louise Persson om ursäkt och då menar jag en uppriktig sådan.

Jag började på ett längre svar på de märkliga kommenterar som Louise postat som svar på mina där men annat kom i vägen och så detta. Tanken var att publicera de på denna blogg. Nu dök istället följande kommentar upp på Frihetspropaganda:

Louise 16/09/2006 - 15:44

Thomas. Jag har inte tid med dig och dina angrepp. Orera bäst du vill på din blogg. De flesta förstår nog ändå att du bedriver personförföljelse och trakassering. Om du tycker det är sakligheter att orera om hur många gånger man kan googla louisep+whatever, eller orera om Folkpartiets självantändning (?) med hjälp av att hitta på en koppling mellan louisep och Oskorei som inte existerar, kanske du behöver hjälp att lära dig saklighet.

Din ton här är inte heller mycket bättre. Du har uppenbart behov att förfölja mig på de mest absurda vis, och jag kan inte göra mycket åt det, men jag drar gränsen här. Och jag tänker inte "debattera" med dig.

Exempel då på Thomas googleforskning:

oskorei+louisep

Och vad får man fram, några länkar men bara en som har med mig att göra, nämligen denna bloggpost! Och indirekt då, flera länkar har snarare med Thomas egna nya blogg att göra.

Detta tyckte jag var värt att besvara på den plats där det publicerades, men se det tyckte inte Louise utan raderade följande kommentar och istället publicerade det som inledde detta inlägg. Här är min av Louise raderade - censurerade? - kommentar:

"Thomas"?!?! Är detta ytterligare ett smakprov på din saklighet?

Jag har naturligtvis sett hur du och din drabant Fredrik Lindholm har viftat med en nerlagd blogg - Krigskrönikan - istället för att svara i sak. Men eftersom den bloggen inte finns längre - tydligen har Thomas Lindström valt att låta den ligga nere - så har jag inte brytt mig om att ens kommentera denna acceleration av en redan tidigare svårartad brist på anständighet.

Jag vet inte om du gör dig dum eller vad det handlar om. Eftersom du uppvisar en tydlig intelligens i annat du skriver så vet jag faktiskt inte vad jag skall tro.

"att hitta på en koppling mellan louisep och Oskorei"

Jag försöker inte hitta en koppling mellan *dig* och Oskorei (som personer eller vad det nu är du tror). Jag har visat hur din vän Fredrik har rekommenderat denna fascistiska blogg. Jag har visat hur det kryper in ideologisk överlappning mellan deltagarna i denna intressanta trekant. Bekymrar det dig inte alls när jag visar hur många band det finns dels mellan Fredriks och Oskoreis blogg och hur ni alla tre uppvisar en LIKARTAD syn på både prostitution och feminism?

Eller är det inte *du* som är delaktig i allt detta? En annan del av din personlighet som du inte vill kännas vid och som därför inte får kritiseras? Är det inte *du* som hörs i radio, syns i TV och kan läsas på denna blogg? Skulle *du* på något vis ha uppnått en immunitet mot kritik? Tror inte det, min kära Louise.

Det står naturligtvis louisep lika fritt att plocka bort kommentarer från bloggen som det står mig fritt att skriva om henne, Fredrik Lindholm, Oskorei, folkpartiet, liberaler, vådtäker, våld mot kvinnor, barn, krigen i Irak och Afghanistan, liberalers stöd för dessa, Johan Ingerö, CUF: Federley, bombhögern och vad jag nu väljer att lyfta fram på denna blogg i vilken salig blanding som helst. Passar inte galoscherna så är det bara att låta bli att läsa eller med sakliga argument visa var jag har/gör fel. Jag utgår från att jag har samma rätt genomot andra bloggar. Däremot stör det mig en del att hon ljuger om skälet för att plocka bort min kommentar. Som alla kan se så innehåller den inte något som ens med vida gränser kan kallas personförföljelse eler personangrepp.

I själva verket är det louisep och hennes vänner som ägnat sig åt en hel del ful smutskastning.

Sådan är Liberalismen. Ära vare Gud i höjden, för att fritt citera Fredrik Lindholm.

andra bloggar om den liberala smeten: , , , , , , , , gudrun schyman, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , & intressant.se

1 kommentar:

demokratibloggen sa...

Tack för det! Oavsett om det råkade slumpa sig som så att jag såg denna artikel nämnas i en kommentar hos louisep och gick direkt från blogger till ett brev tlade om att din kommentar anlänt. Jag kunde ju missat det så ditt tips var excellent. Uppskattat.

Hoppas att du har rätt i att FP imploderar! Vi får se imorgon.

Mvh "om" självantändning